Skansen

Jag och Tyra var ensamma hemma i helgen. Erik var hos en kompis och Alva var hos sin farmor. På grund av sömnbrist och trots var Tyra och jag bittra fiender på lördagen. Hon vaknade någon gång runt ett eller halv två och somnade om vid halv sex på morgonen. Båda var trötta och hon var trotsig. Vid middagen lämnade jag henne vid köksbordet och stängde in mig i sovrummet. Där satt jag och grät i några minuter. Jag orkade inte jag är slut som människa. Då bestämde jag att den planerade utflykten till Skansen fick bli av på söndagen Hur vädret än blev. Både jag och Tyra behövde göra något kul och väldigt gärna tillsammans.

Eftersom Erik hade bilen så åkte vi kommunalt. Att åka buss var ett äventyr i sig för Tyra! Men ett långt äventyr med monotont motor-muller. Hon somnade som en stock och sov hela vägen till Skansen.

Hon fick rida för första gången. Vilken lycka!! Ögonen glittrade och hon log hela ridturen. Ända tills det var dags att gå av. Då klamrade hon sig fast och skrek som en galning. Tanten som ledde hästen sa att Tyra fick klappa och säga tack för ridturen till hästen. Då borrade Tyra in ansiktet i pälsen på hästen och gav den en bamsekram och en liten puss. Jag var tvungen att lova henne en till ridtur. Den andra turen tog vi precis när vi skulle hem. Då var kön ca 45 min lång! Men har man lovat så har man...










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback