On Ramp

Sitter och laddar inför del 1 av min on ramp kurs. Det är en kurs man måste gå för att få lyfta skivstång på gymmet. Det ska bli skitkul! Fick ett kompendium om crossfit fundamental movements. (Squat, front squat, overhead squat, shoulder press, push press, push jerk, deadlift, sumo deadlift high pull, Medicare ball clean) Mycket intressant läsning med vanligaste felen man gör och hur man korrigerar dem. Jag kunde checka av en del av felen. Det som är så bra är ju att coachen går runt och rättar oss. Han är ganska noga så han tjatar och tjatar tills man fattar. En gång filmade han mig för att visa i slow motion så jag skulle se felet själv. Idag ska jag få hans odelade uppmärksamhet i 90 min. Borde ju lära mig någonting under den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback