Torka kiss

Oj vad jag har torkat kiss den här veckan. Tyra gillar att gå utan blöja och eftersom det är så varmt var hon bara haft blöja när hon sovit eller när vi varit iväg någonstans. Hon är dessutom intresserad av pottan så jag körde igång pott träning nu på sommarlovet. Det är ju sjukt jobbigt att torka kiss hela tiden, men sånt är livet för en småbarnsförälder.

Varje gång Tyra kissar i pottan får hon ett klistermärke. Fram tills idag har hon inte fått så många klistermärken. Hon sätter sig i två sekunder sen har hon inte tid längre. Idag kom jag på den smarta idén att vi kan sjunga när hon sitter där. Vi fick prova oss fram med olika sånger. Tillslut fastande hon för blinka Lilla stjärna på svenska och engelska. Jag, Alva och Tyra har ylat de sångerna många gånger idag.

På eftermiddagen stod Tyra bland alla kassar med kläder som ska till insamlingen och sa "Kiss!" . Jag såg framför mig att alla kläder var kissiga och att jag skulle få tvätta om allt! Jag lyfte bort henne och tittade, men det var inget kiss. Då drog hon i min hand och ledde mig till pottan, så satte hon sig och kissade! Jag och Alva jublade och Alva hjälpte henne med klistermärket. Senare på kvällen när vi städade inför läggdags så försvann Tyra och efter ett tag hör vi att Alva ropar "det kom kiss!". Då har Tyra sprungit in och satt sig på pottan. Då var Erik hemma också så då jublade hela familjen medans Alva hjälpte Tyra med ännu ett klistermärke!

Imorgon får vi säkert börja om med kisstorkning hundra gånger innan vi får jubla och sätta på klistermärke igen. Men det gör inget. Jublandet kommer komma oftare och oftare, och tillslut behöver vi inte torka mer kiss. Då kommer vi ha glömt hur jobbigt det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback