Skrytbygge

Jag satt och läste en artikel i aftonbladet om att de hittat en crupp av galaxer. En så kallad kvasargrupp. Den är helt enorm tydligen och det skulle ta 4miljarder år att åka förbi hela kvasargruppen om man kan resa i ljusets hastighet. Jag berättade det för Erik och sa att jag har så svårt att förställa mig den typen av saker. Något så stort. Sen kommer jag hela tiden in på tanken på universums storlek. Oändligt. Inget kan vara oändligt. Om manåker tillslutet kommer man tillbaka till början då, eller? Eriks kommentar till det hela var:
Erik: " Jag tycker det är så onödigt att något är så stort. Varför ska det vara det? Känns som värsta skrytbygget."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback