Mina armar är obrukbara

Herre gud vilka träningsdagar jag har haft nu. Först gjorde jag lite fitness spel på PS3:an, sen sprang jag och tränade på mammas jobb. Sen körde jag första passed på mitt gym efter juluppehållet och idag andra passet på gymmet. Det har varit grymt kul och jag känner att jag behövde det efter alla godsaker under julen. Men armarna är snudd på obrukbara idag.

I onsdags fick vi köra ett arm-dödar pass. Vi fick göra 50 pullups (hänga i en stång och häva sig upp så hakan är över stången), 50 armhävningar, 50 situps och 50 squats (knäböj). Detta skulle göras 2 gånger på 25 minuter. Jag klarade inte riktigt hela sista varvet. Jag hade hälften av situpsen och alla 50 squats kvar. Jäkligt irriterande. Jag hade hjälp av ett gummiband att ha foten i på pullups. Annars klarar jag nog inte en enda tror jag.

Idag fick göra 15 situps, 15 ring dips och ro 15 kcal. Vi skulle göra så många varv som möjligt på 20 minuter. Jag gjorde 6 hela varv + 13 situps. Jag känner att jag blir starkare och starkare hela tiden. Det gör ju att det blir så mycket mer roligt.

När jag var ute och sprang på nyårsafton sprang jag 5,7 km med 3 st pauser á 1 min utspritt. Det tog mig 40 minuter. Det tyckte jag var ganska bra för att vara mig som hatar att springa. Ska försöka komma ut imorgon också och se hur det går då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback