Alla våra djur

Läste om alla våra djur vi haft under min uppväxt. Jag ska försöka rada upp dem här utan någon kronologisk ordning. Utan någon ordning alls faktiskt.
 
  • Gustav - Katt (Jag var typ 3 år och ville att han skulle heta Bosse..)
  • Jansson - Mus (som bet mig i fingret!) 
  •  Undulat (som brukade åka rutchkana i min lugg och sitta på mammas sked när hon åt. 
  • Plutten - katt (som var så elak och sur så alla var rädda för honom. Han hade en enligt honom jätterolig lek. Han hoppade upp på ryggen och borrade in klorna sen gled han ner för ryggen...) 
  • Tre sköldpaddor som jag inte mins namnen på. Två fick vi av min kompis som hade tröttnat på dem och en tog syster Jessica och Ida hem från deras pappa. 
  • En fågel som min syster Linda tog hem från en kompis som tröttnat 
  • En albinogroda som syster Linda tog hem från en kompis som hade tröttnat. Den var skitful. Såg ut som ett frysst kyckling lår med röda ögon. Ibland hörde man ett plask. Då hade han hoppat ur akvariumet. då blev det panik för alla var lite rädda för honom/henne.. hen?
  • En kolgroda som vi köpte som kkompis till albinogrodan. De hann knappt presentera sig för varandra innan albinon åt upp kolgrodan. Det var bara ett ben som stack ut ur munnen. Vi fick panik och min styvpappa fick komma och dra ut den där stackars kolgrodan... Den överlevde nog men jag har inget minne av vad som hände med den...
  • Nikki och Therese två undulater
  • Rödöga och Äggvita två albino hamstrar (vad är det med albinodjur och vår familj??)
  • Två marsvin.
  • Fredde - hund
  • En massa fiskar
  • Ceasar - katt
  • En kattmamma med två bebisar som syster Jessica hittade i ett källarförråd. Vi döpte dem till Morsan, Sören och Sixten. Bebisarna fick senare döpas om till Sessan och Svea efter könsbestämning. Sessan fick bo kvar hos mamma, Morsan fick flytta till Jessicas kompis mormor och Svea flyttade till Jessicas svärmor.
Vi har såklart inte haft dessa samtidigt. Men ett tag var det fler djur än människor. Ett tag hade vi tre sköldpaddor, en groda, hund katt och två marsvin samtidigt. Det var kaos! Men ganska härligt ändå. Djur är toppen att växa upp med. Man lär sig empati och ansvar. Det är såklart inte det enda sättet att lära sig det på, men ett väldigt naturligt och enkelt sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback