Storasyster rycker ut när mamma inte kommer

I morse när klockan ringde satt jag kvar, lite smått apatisk i sängen och funderade på om jag inte skulle snooza lite. Då hör jag Tyra som började gråta inne i deras rum. Jag satt kvar en stund och väntade på att hon skulle komma in till mig. Hon brukar alltid göra det. När hon inte kom så började jag klä på mig för att gå in och hämta henne. Innan jag får på mig kläderna kommer hon och Alva hand i hand in till mig.
Alva: "Hörde inte du att hon grät mamma?"
Jag: "Jo, jag var på väg in till henne nu."
Alva: "Hon grät jättelänge utan att du kom faktiskt. Det tycker inte jag är särskilt bra."
Jag: "Men jag var ju på väg."
Alva: "Vill du att jag ska sätta på tv'n åt dig Tyra?"
Tyra: "Mmm."
Alva; "Kom så hjälper jag dig med det."
Jag: "Men..."
När jag kom ut till vardagsrummet låg de bredvid varandra i soffan under en filt och myste. Tur att hon har världens bästa storasyster när mamma brister.


Kommentarer
Postat av: ida

men åh världens bästa storasyster!

2013-02-07 @ 23:07:52
URL: http://aidah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback