Stark liten rackare

Är jag inte alls än, men jag tänker bli. Jag tränade idag och använde tyngre kettlebell och smalare band i ring dipsen. Bandet i ring dipsen är till för oss svagisar som inte klarar att häva oss upp och ner i armarna hängandes i ett par ringar. Första gången jag gjorde ring dips hade jag det tjockaste bandet och klarade nästan inte ens en. Nu tog jag det näst tjockaste och gjorde 4x9 st. Tror att jag kanske skulle kunnat ta ännu ett smalare band när det är så få man ska göra åt gången. Det är värre när man ska göra 50 st i rad. Då får jag nog fortsätta med det tjocka bandet. Det ska bli spännande att se hur ont jag kommer ha imorgon. Hela passet bestod av:
240 meter springning
21 goblet squats 12 kg (knäböj med 12kg kettlebell i famnen)
15 russian swings 20kg
9 ring dips

Det var en AMRAP. As Many Rounds As Possible på 20 min. Jag klarade 4 hela varv och sprang 240 meter och gjorde några squats på 5:e varvet. Sen var jag knappt talbar på ett par minuter....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback