Man kan tycka och tro olika

Jag har hämtat barnen på dagis och vi sitter i bilen på väg hem.
Alva: "Mamma. Den där muren har varit en mur till en vikingaborg som har rasat."
Jag: "Ja, det har den."
Alva: "Men mamma? Varför rasade den egentligen?"
Jag: "Om man inte underhåller hus och reparerar och renoverar dem rasar de till slut. Det gäller borgar också."
Alva: "Men varför reparerade de inte bara borgen?"
Jag: "Det var säkert så att de hittade en bättre borg att bo i så de flyttade dit istället. Då fick den här stå tom och till slut rasade det."
Alva: "Så tror inte jag att det var. Jag tror de glömde att renovera det och sen gick de till affären och sen när de kom hem hade borgen rasat."
Jag: "Ja... så kan det ju ha varit men jag tror inte det."
Alva: Nej, men då tror vi olika."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback