Sjukling

Tyra var snorig hela helgen så vi varnade gästerna, som var bjudna till Alvas kalas och sa att de som ville ta risken fick gärna komma ändå. Hon piggnade till lite under kalaset och var ute och lekte. På kvällen när det var dags att lägga Alva upptäckte vi att hon hade feber helt plötsligt. Vi fattade ingenting. Det var ju Tyra som var på väg att bli sjuk!

Inatt hade Alva 40,8 i temp. Det kändes inte ok... Eftersom hon är sjuk får hon sova med mig i vår säng. Det är inte så lätt! Hon yrar hela nätterna! Igår letade hon efter några kulor hela natten och inatt bråkade hon med Tyra. Det är syskonkärlek på hög nivå. Att till och med i feberyran bråka med syrran!


Alva: "Nej, Tyra. Nej! Men sluta Tyra, jag vill inte.... ok men bara en.."

Lite senare: "Aj, aj Tyra sluta!"

Lite senare: "Nej, jag måste vila den här."
Jag: "Vilken då?"
Alva: "Den här. Jag har lekt så mycket med den så den är så trött." Hon håller upp sitt ben, pekar på det och lägger försiktigt ner det igen.

Jag hoppas verkligen att hon kryar på sig nu och att det här var den värsta natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback