Lilla skruttfia

Igår fyllde Alva 6 år. Hon är så stor, men ändå så liten. Vi måste fortfarande säga god natt min älskade fyraåriga skatt, för hon tyckte så mycket om att bara fyra. Men det är bara då för annars är hon faktiskt en stor tjej!

På söndag blir det kalas för släkten. Der ska bli kul. Det är många som kanske kommer, så det kan bli hur många som helst. Men om alla de inte kommer så blir vi bara några stycken. Får baka och förbereda oss på kaos, så blir det bra. Vet fortfarande inte vad jag ska baka. En tårta och ett lite nyttigare alternativ. Men sen då? Det kanske blir köpekakor. Vill inte be mamma göra drömmar den här gången. Hon har fullt upp med att vara flytthjälp till systrarna som flyttar den här veckan. Jag och Alva kanske kan testa att baka drömmar... de brukar inte bli så bra när jag gör dem.

Kommentarer
Postat av: lilla morbror

kan knappast bli värre än morsans !mardrömmar" som hon gjorde innan hon förlorade förmågan att baka...

2013-04-19 @ 15:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback