Stora Barriärrevet

Alva såg på lilla aktuelt (som är ett av hennes favoritprogram..) De hade ett inslag om att stora barriärrevet minskar i storlek och att forskare vill begränsa antalet sjöstjärnor, eftersom de äter upp korallerna.
Alva: "Åh! dit vill jag åka!"
Jag: "Jag har varit där."
Alva: "Dykte du där då?"
Jag: "Japp, det gjorde jag."
Alva: "Var det där din dykskola var?"
Jag: "Japp."
Alva: "Åh! Jag vill också gå i dykskola där. Kan vi åka dit?"
Jag: "Eh.. det skulle vara jättehärligt att göra det, men det är super duper dyrt och det tar en hel dag och en hel natt att flyga dit"
Alva: "Åh coolt! Jag vill sova på ett flygplan! Och för vi kommer kunna göra det när jag är 10 år och Tyra är 6 år för då kommer jag ha jättemycket pengar i min sparbössa. Den är liksom redan helt full typ!"
Jag: "Ja... vi får väl se om vi kan åka dit någon gång. Det vill nog både jag och pappa också!"

Jag surfade flyg till Australien... En första scanning av flygbolag ger mig ett pris på flygbiljett för hela familjen (utan hotell, dykkostnader och fickpengar) på ca 45.000. Alva önskar sig en större sparbössa i julklapp by the way!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback