Skitdag!

Jag gick upp som vanligt imorse och åkte med den vanliga färjan och den vanliga bussen. När jag nästan var framme vid jobbet kom jag på att jag inte hade datorn med mig. Det var bara att vända hem igen. Jag ringer Erik från bussen och säger grattis på födelsedagen och ber honom göra en frukostmacka och lite kaffe till mig, så det skulle vara klart när jag kom hem. Jag sprang hem från färjan slet åt mig frukosten, datorn och bilnyckeln. När jag ska sätta mig i bilen ropar Erik. "Färjan går nu du missar den!"

FAN!

Jag gick in och åt frukosten och drack mitt kaffe eftersom det var 30 minuter till nästa färja. Planen var att jag skulle parkera på infartsparkeringen i Ekerö. Där fanns det ingen ledig plats. Jag åkte till Brommaplan. Där fanns det ingen plats. Jag åkte till Abrahamsberg. Där fanns det ingen plats. Jag fick åka in till jobbet. Där hittade jag en superbra plats, men jag kunde inte betala för jag hade glömt plånboken hemma.

FAN!

När jag kom till bilen på eftermiddagen sitter det en gul lapp på vindrutan från Transportstyrelsen som uppmanar mig att betala 550 kronor inom 8 dagar.

FAN!

Tur att Erik fyller år och att det är kanelbullens dag. Annars hade den här dagen varit helt värdelös!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback