Vägningsdag

Jag kommer aldrig bli nästa blondin-Bella eller Katrin Zytomierska. Inte heller nästa Kissie. Det är jag inte jätteledsen över, men jag är en värdelös bloggerska! Det är ju jättelänge sen jag bloggade ser jag nu.

Det är torsdag idag och det betyder vägningsdag. Det i sin tur betyder nu för tiden att det är en "bli-förbannad-dag". Jag har inte tappat ett endaste litet gram på väldigt många veckor nu. Jag har nu insett att jag har ätit för stora portioner. Jag har ju slevat upp lika mycket som jag gjorde när jag ammade. Inte så bra. Jag har därför försökt minska lite på portionerna. Det resulterade i en uppgång på 200 gram. Jag räknar inte ens 200 gram så man kan säga att jag fortfarande står still. Jag vet inte hur jag kan vara mer strikt och jag kan inte minska mer på portionerna för då går jag hungrig och jag tror inte det är hälsosamt. Jag ska därför försöka promenera oftare, längre och fortare. Idag gick jag nästan 9 km på 1,28. Snitt hastigheten var 10.09 och hela promenaden avslutades med en 200 meter lång backe som lutar snudd på 90 grader. Ok kan inte 90 grader, men den är brant och den är ruskigt jobbig att gå i utan vagn och med vagn, som jag hade idag är den hemsk! Min kompis som också är min motivator/personliga tränare skulle kalla det för bonusträning för rumpan och låren. Jag kallar det tortyr. Vi har lite olika syn på den typen av saker.

Totalt: -5,5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback