Lite kännslig tjej 9

Idag var vi på BVC och gjorde en 10-mån kontroll på Tyra och en 5-års kontroll på Alva. Båda barnen blev godkända. Alva fick en spruta också. Hon var väldigt tapper och gnällde bara till lite och fick tårar i ögonen. Det gick snabbt över när hon fick välja klistermärke. Hon valde ett med bamse som bar på dunderhonungsburkar. Bamse är ju en klar favorit! Efter BVC gick vi och åt lunch och hon fick välja en leksak och sen handlade vi mat. När vi packat in allt i bilen kommer Alva på att hon tappat klistermärket!
Alva: "NEJ! JAG HAR TAPPAT KLISTERMÄRKET!!"
Jag: "Åh nej, men har du det inte i fickan på klänningen? Jag sa ju att du skulle lägga det där så du inte skulle tappade det."
Alva: "NEJ JAG HÖLL I DET JÄTTEHÅRT SÅ JAG TRODDE ATT JAG INTE SKULLE TAPPA DET!! UUUÄÄÄHÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄÄÄ!"
Jag: "Ja, du kanske ska lyssna på mig då i fortsättningen."
Alva: "Nästa gång vi handlar kanske vi hittar det någonstans i affären."
Jag: "Nej, det kommer vi inte göra. Kom vi går samma väg som vi gick hit och kollar om det ligger på marken."
Vi hittade det inte.

I bilen:
Alva: "UUUÄÄÄHÄHÄHÄHÄHÄ! JAG TYCKER DET ÄR SYND ATT JAG TAPPADE KLISTERMÄRKET!!"
Jag: "Ja, verkligen synd. Du hade ju fått det för att du var så duktig på BVC."

I bilen efter 5 min:
Alva: "Uuuuäähähähähä... snälla klistermärke kom tillbakaaaaahahahaaaa..."
Jag: "..."

I bilen efter 10 min:
Alva: "Klistermärket.... UUUÄÄHÄHÄHÄ!!"
Jag: "..."

I bilen efter 15 min:
Alva: "Ääähähääää..."
Jag: "..."

I bilen efter 20 min:
Alva: "UUUUÄÄÄÄÄÄÄHÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!"
Jag: "Men Alva. Nu får du lugna ner dig lite. Det var ett klistermärke. Det är jättetråkigt att du tappade det, men du kan väl vara lite glad över att du fick en hundvalp och en hundmamma. Dem måste du visa för pappa."
Alva: "Ja, det ska jag och jag måste berätta om klistermärket ocksååååå uuuääähähähähä!"
Jag: "..."

I bilen efter 25 min vid färjan:
Alva: "Snyft... ääääää.... får jag knäppa loss mig nu?"
Jag: "Ja, det får du. Känns det bättre nu?"
Alva: "Ja... lite.."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback