Alva Big Toe Björn

Jag hade precis gått och lagt mig när Alva vaknade och ställde sig och blinkade nyvaket utanför sitt rum.
Jag: "Vad gör du?"
Alva: "Jag trodde det var morgon..."
Jag: "Det är midnatt nu så det är ett tag kvar till morgonen. Gå och lägg dig igen"
Alva: "Men jag har ingen sömn kvar!"
Jag: "OK. Jag kan ligga bredvid dig ett tag så kanske du blir trött."

Efter två timmar sov jag gott och hörde inte att hon gick upp. Jag vaknade av att hon står två milimeter från mitt ansikte och väser:
Alva: "Mammaaaaa... jag är törstiiiiig..."
Jag: "Va? Ok... kom så går i och dricker lite vatten då."
Jag: "Har du druckit färdigt nu?
Alva: "Ja."
Jag: "Bra, gå och lägg dig nu för det är fortfarande mitt i natten."

Alva går och lägger sig och jag gör lika så. Jag hinner bara lägga ner huvudet på kudden när jag hör henne snyfta dramatiskt.
Alva: "Uhuhuhuuuu.. aj.. aj... aj..."
Jag: "Vad är det?
Alva: "Jag har träningvärk!"
Jag: "Var då?"
Alva: "Här..."
Jag: "Skämtar du eller?!? Har du träningsvärk i tårna??"
Alva: "Ja... uhuhuhuuu... aj... aj.."
Jag: "Jaha, jag värmer vete kudden då..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback