Vägningsdag

Torsdag och vägningsdag igen. Den här veckan har jag gått ner 1 kg. Jag har inte promenerad något alls nästan. Undrar hur det hade gått om jag hade gjort det. Jag har inte gjort plankan så mycket heller för jag har haft jätteont i nacken och i magen ett tag, men det är bättre nu så jag kom igång med det i förrgår. Jag kan hålla plankan i 2 minuter på första repetitionen nu, men sen är det kört för de andra repetitionerna. Då orkar jag bara mellan 1 och 1,30...

Nacken beror på att Erik var snäll och skulle tvätta min kudde, då gick den sönder!! Den var jättegammal så det var inte så konstigt, men tråkigt för jag är så känslig i nacken. Jag fick ta en av "gäst-kuddarna" och det funkade inte alls! Vi var inne i stan i helgen så jag passade på att köpa en ny och skön kudde så nu är det mycket bättre.

Magen vet jag inte riktigt vad det var med den... Jag är bara glad att det är bättre. Har haft som attacker av grym smärta i magen lite då och då. Härom dagen gjorde det så ont så jag kräktes! Alva sprang in på rummet och stängde dörren och Tyra satt på badrumsgolvet och grät. Kände mig inte som världens bästa mamma just i den stunden. Jag fick förklara för Alva att det inte var något farligt. Att jag bara mådde lite dåligt och att det skulle gå över. Nu har jag inte haft ont alls sen dess så det kanske var det som behövdes.

Totalt: - 5,8 (snart 6!!)

Första delmålet var 5 kg till min kompis Linda kom hem från Tgailand och det hade lyckats om inte min morbror hade envisats med att fylla 50 år just nu i mars... Delmål nr 2 är 8 kg till Jessicas födelsedagsfirande i slutet av maj. Sen äe det stora målet 10kg till Tyras födelsedag. Tror det kan bli svårt att ta sista två kilona på en och en halv månad. Det är ju alltid de sista ynka kilona som klamrar sig fast hårdast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback