Vägningsdag

Jag tänkte strunta i att väga mig idag och leva lyckligt ovetande, men eftersom jag är en person med stort kontrollbehov vägde jag mig ändå. + 900 gram. Fasen också! Det var väntat. Jag har verkligen inte gjort något för att gå ner sen i lördags och då går det så här. Här är mina, mer eller mindre dåliga, ursäkter..

Lördag: Fest med vin ost och kex och en brödbit till maten. Jag åt inte kakan dock vilket jag är stolt över.

Söndag: Trött som en söndertrampad snigel! Orkade inte ta mig ut på förmiddagen. När jag väl laddat för att gå ut och gå fick jag reda på att syster Linda haft inbrott i sin lägenhet under helgen. Så jag åkte dit på en gång. Det blev sent och ingen hade tid ork eller lust att laga mat till Alla (mamma, syster Jessica, syster Linda och mig) så blev det pizza. Jag hade kunnat välja sallad, men det blev en pizza eftersom jag är en dålig kvinna i en sladdrig kropp.

Måndag: Jag hade köpt glass till söndagskvällen. Jag tyckte jag var värd det när jag var så trött efter festen. Den stod kvar i frysen eftersom jag åkte till Linda och kom hem sent. Den slank ner på måndagskvällen istället. På natten vaknade jag av att jag hade sjukt ont i magen så glassfrossande kommer inte hända igen på bra tag! Det blev ingen promenad eftersom Alva var hemma och Tyra hade fortfarande koppor utan skorpor.

Tisdag: Opålitligt väder gjorde att jag inte ville gå ut på promenad och fastna mitt ute i skogen i snöstorm. Jag har prioriterat ner min hushållssysslor på senaste så jag behövde fixa här hemma också.

Onsdag: Buss till dagis, promenad hem. Promenad till dagis, buss hem. Eftersom hallonen var slut fick jag ta mackor till frukost. Det (tror jag) gjorde att jag fick grym håll på vägen hem från dagis. Jag hade inte heller hunnit dricka morgonkaffe så huvudet höll på att sprängas så det blev ingen omväg hem utan bara 2,5km på morgonen och 2,5 km på eftermiddagen.

IDAG ÄR DET ÄNDRING!! Maten är planerad och handlad för så där har jag inget att skylla på. Vädret är strålande så promenad blir det. Tyras koppor är skorpor på och Alva har inte fått några än. Det finns inga ursäkter, nu är det nya tag!

Totalt: -4,8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback