Kommer ni ihåg Eva?

Eva Bergendahl 96 år blev kändis när hon i Aftonbladet berättade att hon minsan skulle sälja allt och flytta till sin son i Thailand. Ganska cool kvinna skulle jag vilja säga. Jag och många andra följde hennes resa i aftonbladet och andra tidningar. För några dagar sen tänkte jag på henne. Jag undrade hur det hade gått och om hon fortfarande var lika pigg. Google hade så klart svaret på den frågan. Jag hittade hennes blogg. BLOGG! Kvinnan säljer allt hon har, flyttar till Thailand och bloggar om sin vardag hos sonen och sonhustrun. Hon är kanske världens coolaste 96-åring. Hennes blogg är superhärlig och hon är så positiv till det mesta.

Nu har det hänt en lite tråkig sak för Eva, som orsakat debatt här hemma. Innan hon åkte ringde hon pensionsmyndigheten och frågade om flytten skulle innebära någon förändring. Det skulle det inte, fick hon till svar. Nu, fem månader senare har hon fått brev om att garantipensionen skulle dras in. Om hon vill ha kvar den måste hon resa hem och visa sitt pass. Kvinnan är snart 97 och klarar så klart inte en till långflygning.

Ja, hur det går för henne kan ni läsa http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4263

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback