Hjälp sökes!

Skar upp en tomat idag när jag lagade mat. Den har legat ett par dagar i rumstemperatur och börjat gro i sig själv. Jag läste i DN för ett tag sen om någon som hade köpt en tomat som börjat gro. SKUMT tänkte jag. Bara några dagar senare hände det mig! SKUMT tänkte jag igen. Nu har det hänt igen!! Vad är det frågan om?? Hur kan de hända? Vad kan orsaka det här? Jag frågade min allvetande vän Mr Google och han visste inte. Hittade ett forum där någon skrivit om samma sak och fått till svar att det är för att tomatplantorna är sönderavlade så att reproduktionen har blivit tokig. Jag gissar på att det kan vara något skumt gödningsmedel som plantan suger upp och som går in i tomaten och gör att det är möjligt för fröna att börja gro. Det är verkligen en vild gissning.

Har ni några gissningar? Eller är det någon som vet något om det här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback