Alva - Hård men rättvis

Vi har fyllt på färg i skrivaren (äntligen!). Alva var med och började genast spinna vidare på lekar som har med skrivaren att göra. Hon klippte en bit papper och ritade något på.
Alva: "Det här är en skrivarbiljett. Den måste ni ge till mig och ni vill använda skrivaren."

Morgonen efter vid frukostbordet.
Alva: "Kommer du använda skrivaren idag mamma?"
Jag: "Ja, jag tror det." Jag planerade att skriva ut några foton.
Alva: "Här då får du ge mig den här biljetten. Annars får du inte använda den."
Jag: "OK. Här är biljetten."
Alva: "Tack. Nu får du använda den idag."

Vid middagsbordet samma dag.
Alva: "Använde du skrivaren idag mamma?"
Jag: "Nej, jag gjorde inte det."
Alva: "Men mamma! Du gav ju mig biljetten. Då måste man det."
Jag: "Jaha, oj då. Jag visste inte att man måste det."
Alva: "Då måste du få böter."
Jag: "Va? Jaha.. vad får jag i böter då?"
Alva: "En doktors-nål. Instucken. I. Din. Kropp!!!"
Jag: "Meh! Måste det var sån aggresiv böter??"
Alva: "Ja."

Alva springer iväg och kommer tillbaka med en pinne.
Alva: "Nu ska jag sticka den här doktors-nålen. In. I. Din. Kropp!"

Alva låtsas hugga mig med pinnen.
Jag: "Aj! Aj! Det gör oooont!"
Alva: "HAHAHAHAHAHAHA! Där får du!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback