Projekt lunchdate

Idag hade jag en lunchdate med min faster Lisa och Robban. Det var ett projekt att ta sig dit med båda barnen och min mentala hälsa intakt.

Planen var:
-Gå upp kl 7 och låta Tyra sova medans jag och Alva äter frukost.
-Väcka Tyra och ge henne frukost.
-Duscha medans Tyra är mätt och belåten i gymmet och Alva kollar på morgon-bolibompa.
-Alva skulle klä på sig när jag duschar.
-Jag borstar tänderna eftersom Tyra är nöjd i gymmet.
-Jag plockar upp Tyra och borstar Alvas tänder med Tyra i famnen eftersom hon börjar bli lite sur.
-Vi hinner med färjan som går nio.
-Jag har gps så det är inga problem att hitta.
-Vi kommer fram tidigare än Lisa och Robban så jag kan ge Tyra mat.
-Vi möter upp Robban och Lisa och äter en trevlig lunch med en mätt och belåter Tyra i barnstol.

Gissa hur mycket av detta som faktiskt hände.

Verkligheten:
-Tyra vaknar av min väckarklocka och vägrar somna om.
-Vi väcker Alva.
-Det är 15grader i köket så vi får äta frukost i vardagsrummet. Kaminen står där så det blir varmt fortare.
-Tyra gnäller hela frukosten eftersom hon också är hungrig.
-Tyra får frukost, men hon spottar mest ut allt av okänd anledning.
-Jag duschar och försöker skynda mig för jag hör att Tyra är sur och Alva klagar över att hon inte hör TV'n.
I paniken tar jag balsam före shampot så jag vann ingen tid på att skynda mig.
-Vi missar nio färjan och Tyra är skitsur för hon varit vaken längre än två timmar.
-Vi åker så vi kommer med färjan som går 9.30.
-För första gången i världshistorien är det trafikstockning på ön, men vi hinner ändå med färjan.
-Jag söker upp Liljeholmens centrum på gps'en... nähä det gjorde jag inte för det finns inte.
-Jag ringer Erik och frågar om han har koll på adressen, men det har han inte.
-Jag googlar efter adressen... nähä det gör jag inte för min telefon hänger sig. Jag tar ur batteriet och sätter i det igen.
-Nu lyckades jag och jag knappar in det i gps'en.
-I bromma är det ett vägarbete som skapar långa köer och då passar Tyra på att börja bajsa. Hon är jättehård i magen så hon skriker och gråter. Jag svettas och kan inget göra för att hjälpa henne.
-I Liljeholmen har min gps ingen aning om hur det ser ut för den säger åt mig att svänga in på vägar som inte finns.
-Väl framme byter jag på Tyra och letar reda på vår mötesplats.
-Det finns inget Alva gillar på lunchmenyn så vi delar på en pizza. Hon äter skinkan och jag äter tre slicar utan något på.
-Tyra äter jättemycket biffstroganoff och kastar sin leksak på golvet om och om och om och om igen, så Robban som satt på den sidan fick plocka upp den om och om och om och om igen...

Ibland är det inte värt besväret att åka iväg. Den här gången var det värt det tack vare det trevliga sällskapet.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Du är en hjälte! Mobil, GPS, 2 barn (varav en är bebis) färja, vägarbeten... jag hade brutiti ihop direkt :)

2012-02-01 @ 09:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback