Power walk eller rask promenad?

Jag gick 7 km igår på 58 minuter. Snitt tiden för en km var runt 7 minuter ända fram till sista kilometern. Då är det mest uppförsbackar och då gick snitt tiden upp ganska mycket... Snitt över hela promenaden var ca 9 minuter per kilometer. Är det power walk eller är det en rask promenad? Vad är skillnaden? Är power walk samma sak som rask promenad fast man säger det på enelska för att det ska låta lite ballare?

Idag gjorde jag lite styrkeövningar. Plankan gick åt pipan! Jag har slagit rekord flera gånger på kort tid nu, men inte idag!! Det blev 1.40 + 1 +1. Sigge var vänlig och hjälpte/själpte lite. Han la sig under mig och buffade på min mage. Jag kanske hade för dålig hållning eller något. Sen kom han fram till ansiktet och vände upp rumpan. Då blåse jag till på honom så han vände sig och började slicka bort svetten i pannan. Tack Sigge..

Jag glömde tala om hur vägningen gick tror jag. 0.5 ner sen veckan innan. Totalt 1.5 ner. Jag misstänker att det dåliga resultatet är pga godiset på bion och att jag bara suttit hemma och tagit hand om sjuka och gnälliga barn. Hoppas på bättre resultat nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback