Nötig blåbärspaj

Jag har varit sjukt sugen på sötsaker nu. Jag fuskade när jag var på bio och det gjorde inte saken bättre. Snarare sämre. Idag tröttnade jag och gjorde en efterrätt. Jag fick inte äta färdigt heller för Tyra kissade i gymmet och sen var hon så jäkla gnällig. Trött, hungrig och sötsugen är ingen lätt kombination.

Det blev en nötig blåbärspaj.
Jag tog lite blandade nötter som jag hackade och mortlade så de fick lite olika storlekar. Jag ville ha lite crunch så jag lämnade några hackade. i det hällde jag lite honung och lite smält smör. Jag hade också i lite kardemumma. Sen hällde jag hälften i en form. Över det hällde jag blåbär och sen toppade jag med resten av nötsmeten. Smarrigt som tusan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback