Lite känslig tjej 6

Jag stod och diskade och röjde i köket efter middagen. Helt plötsligt kommer Alva in och tittar på mig med stora, blåa, tåriga ögon.
Alva: "Kommer vi kasta bort vår kärlek mamma?"
Jag: "Va?? Nej verkligen inte!"
Alva: "Men så där som man gör med nycklarna på bron?"
Jag: "Du menar på Västerbron med hänglåsen?"
Alva: "Ja.."
Jag: "Men där sätter man ett hänglås och kastar bort nyckeln för då kommer låset vara låst för alltid och då kommer kärleken finnas för alltid. Vill du göra det?"
Alva: "Nej, men jag vill att vi ska vara kära i varandra för alltid. UUUUÄÄÄHÄHÄHÄ!"
Jag: "Men älskling! Vi kommer alltid älska varandra! Inget kan ändra det. Kom så kramas vi lite."
Alva: "Jaaaa.. UÄÄHÄHÄHÄ!"

Efter att hon gått och lagt sig kommer hon upp till mig och Erik med stora, blåa, tåriga ögon.
Alva: "Mamma...?"
Jag: "Ja?"
Alva: "Jag försöker verkligen, men jag kan inte sluta tänka på de där nycklarna och kärleken."
Jag: "Men Älskade lilla du! Vi kommer alltid älska varandra!"
Erik: "Ja, det kommer vi."
Jag: "Du älskar väl mig eller hur?"
Alva: "Ja."
Jag: "Ja, och jag älskar dig."
Erik: "Och jag älskar dig."
Alva: "Och jag älskar pappa."
Erik: "Du ser! vi älskar varandra."
Alva: "Men inte Tyra??"
Jag: "Jo, Tyra också! Vi älskar ju varandra alla fyra."
Alva: "Vad bra..."
Erik: "Gå och lägg dig nu. God natt mitt älskade troll."
Alva: "God natt mitt kärleks-skägg! Hihihihhihih!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback