Godmorgon till mig!

Morgonen började kl 07.15 när Alva kommer in till mig och frågar om inte vi kan gå upp och äta knäckemacka och dricka vatten. Vi gjorde det mitt i natten, tidigare i veckan när hon hade en jobbig hostattack. Nu tror hon att hon ska få göra det så fort hon vaknar på natten. Jag förklarade att det var morgon och dags att gå upp ändå. Jag fixade frukost till henne och var precis klar med min frukost när jag ser en stråle av kräka från hennes mun ut över bordet.

OK, hon är kräksjuk och jag ska inte äta frukost just nu. Av med pyjamas och in i duschen, skura golv, torka bord, diska tallrik, sprita golv, sprita bordet, sprita tripp trapp stolen, tvätta pyjamasen och sprita mina händer. Medans jag höll på med det vaknade så klart Tyra och skrek. Jag kände att jag blev lite smått stressad! Jag ville hinna sprita allt innan hon kom upp. När jag sen var klar gick jag in och hämtade Tyra och såg att hennes blöja hade läckt så det var kiss i hela sängen.

OK. Tvätta bebis, byta sängkläder, byta kläder, tvätta sängkläder. När jag äntligen satte mig i soffan med Tyra för att se hur Alva mådde såg jag att jag glömt åkpåsen ute på altanen över natten så jag gick ut och hämtade den.

OK. Där låg en kattkräka. Jag klev försiktigt över den och höll på att trampa i nästa kattkräka. Efter en stund ville Alva ha en rostmacka och det fick hon. Hon åt halva och kräktes inget mer. Då passade jag på att göra frukost till mig. Jag rostade två mackor eftersom jag slängt den sista yoghurten av rädsla för kräkpartiklar. Precis när jag ställer ner tallriken på bordet böjer sig Alva över hinken och kräks igen.

OK. Jag tar bara en latte till frukost...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback