Ensamdag med Alva

Jag och Alva var på bio igår. Vi såg Nalle Puh och var på Mc Donalds. Vi hade supermysigt. Filmen var lite läskig ibland och Alva var lite rädd då, men annars gick det superbra. Hon satt ganska stilla och ganska tyst hela filmen. Det trodde jag inte! Innan filmen visade de en trailer för mästerkatten. Den måste jag se! Verkar helt otroligt rolig! Det är mästerkatten från Shrekfilmerna som fått en egen film. Den trailern tog några minuter, efter det visades vanlig reklam, vilket jag tycker är onödigt på barnfilmer, men det var ingenting riktat till barn. Efter den vanliga reklamen visades en kortfilm på ca 15 minuter. Tji fick jag för att jag valde en lite kortare film. Vi fick ju sitta där i en timme och tjugo minuter ändå! Kunde de inte skiippa det på matiné filmerna? Man väljer ju dem för att de är lite kortare.

Alva verkade inte tycka att det var nödvändigt att åka bara hon och jag. Hon sa att hon bara tycker det är mysigt när Tyra är med. Hon är verkligen världens bästa stora syster! I bilen på väg in sa jag att vi kan göra så här då och då. Ibland ensam med mamma och ibland ensam med pappa, men hon tyckte vi kunde göra roliga saker hela familjen istället... Verkar som att det mest är jag som har behov av att ha ensamdagar med ett barn i taget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback