Bönder på besök i stan

Vi var i Solna igår för att köpa present till två dagiskompisar till Alva som fyller år snart. De har renoverat toaletterna sen vi var där sist. De har en ny apparat för att torka händerna i. Eftersom jag vet att Alva lätt blir rädd och är väldigt känslig så skulle jag visa henne hur man gör och förbereda henne på att den låter mycket.
Jag: "Man stoppar in händerna här och .." Jag råkade stoppa in dem för långt så den gick igång!
Apparaten: "WWWOOOOOOOOOOOOO!!!" AS högt lät den!
Alva: "AAAAAAAHHHHH!!!!!" Hon skriker som en galning och springer bort till dörren och börjar gråta.
Jag: "Men älskling det var inget farligt, den blåser bara luft."
Tyra: "UUUUÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!"
Jag ser att städerskan tittar lite förvånat på Alva och sen på mig.
Jag: "OK.. vi går ut nu.."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback