Alva har pysslat

Jag har lovat Alva att jag ska göra en ask till henne också. Därför åkte vi till panduro för att fixa med grejer till den. Hon ville ha en piratask.. med lite fjärilar också. Hon fick välja själv vad hon ville ha. Hon valde tre ark med klistermärken. Sen frågade jag om hon ville göra den själv och det var ju en dum fråga för det ville oh så klart!

När hon pysslade satt hon och berättade sagan bakom asken och varför hon satte klistermärkena där hon gjorde. Hela asken är en saga. Det var pirater som åkte till tropiska länder där det fanns skatter och guldpengar, enligt skattkartan. Men de kunde inte bara ta skatten för den vaktades av ondskefulla papegojor som de var tvugna att döda först. Jag frågade om det inte räckte med att skrämma iväg dem, men de var tvugna att DÖÖ!! Ondskefulla barn...

Hon köpte lila glittriga fjärilar också, men hon tyckte inte de passade så bra bland de coola piraterna... jag kan hålla med faktiskt.

Här är resultatet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback