Pannkakor

Jag gjorde lchf pannkakor idag. Det var Amerikanska pannkakor, lite tjoka. Helt ok... eller de dög eftersom jag inte hade någon annan mat hemma. Hade slarvat med planeringen. Det är så svårt att hitta på mat varenda dag. Jag tycker det är svårt i vanliga fall när det bara är middagar man ska hitta på. Nu är det både lunch och middag. Lunchen bukar bestå av rester från gårdagen, eller ägg och bacon. Spännande..

Här är receptet på nästan kolhydratsfria pannkakor:
1,5 dl kokosflingor
1,5 dl mandelmjöl (eller mandlar som man mixar till mjöl)
3 ägg
1,5 dl mjölk
25g smält smör
1 nypa salt
1,5 tsk bakpulver
1 nypa kanel
Till det hade jag vispadgrädde och hemmagjord, osötad äppelmos.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback