Börjar det nu?

Jag och Alva har varit på lanthandeln och handlat. Vi sitter i bilen på väg hem. När vi åker förbi kullarna där Alva brukar åka snowracer säger hon plötsligt:
Alva: "Mamma du vet nya dagisfröken?"
Jag: "Ja, vad är det med henne?"
Alva: "Vet du vad hon tycker är roligt?"
Jag: "Nä?"
Alva: "Åka STJÄRTLAPP!!!"
Jag: "Ja, men det är ju jätteroligt!"
Alva: "Men asså! Så himla barnsligt! Inte ens jag tycker det är roligt." Säger hon med en attityd som kommer en si så där 7 år för tidigt.
Jag: "Det är väl inte barnsligt? Jag tycker också att det är kul."
Alva: "Åh men mamma! Ingen av de andra fröknarna har åkt stjärtlapp med oss."
Jag: "Nähä. Men då tycker jag att det var på tiden att någon gör det."
 
Stjärtlapp står för övrigt med på Alvas julklappsönskelista...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback