Svärmors tårta

Min svärmor hade släktfest/bröllopsfest i sin sommarstuga. Jag hade såklart erbjudit mina tårt-tjänster... Jag hade en sjuk prestationsångest över den tårtan! Jag provade ett nytt recept på tårtbotten som jag fick ändra en massa grejer i. Jag har nu lärt mig att jag måste göra botten några dagar innan och ha i frysen för då har jag tid att ändra och göra om. Trots stress och ångest blev den ganska bra. Väldigt stor, men det behövdes eftersom det skulle räcka till ca 20 pers. Två st är glutenintoleranta så jag gjorde glutenfria cupcakes till dem. Jag skar de sen i tre delar och fyllde dem med samma mousse som tårtan och spacklade med samma fluff som tårtan.

Det blev apelsinchokladbotten och citronbotten med chokladmousse med insprängda hallon i första lagret och vit chokladmousse i andra lagret. Sen spacklade jag den med geléhallonfluff och pyntade med blommor jag hittade i svärmors trädgård och rödavinbär från vår trädgård. Den blev riktigt somrig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback