Nu börjar förkylningarnas tid

Alva behövde inte ens börja dagis innan hon blev sjuk. Hon hade feber igår och idag och är snorig. I natt sov hon med mig i vår säng och Erik sov på soffan. Vi ville inte att hon skulle väcka Tyra. Tyra sov svindåligt ändå så Erik sov två timmar i natt och jag sov väl lite mer än så, men inte mycket. Alva är inte så lätt att sova med. Hon babblar nästan lika mycket när hon sover som när hon är vaken! "Jag vill åka hem nu!", "Men ta bort Tyra!" Helt plötsligt satte hon sig upp och smaskade på något sen kraschar hon med huvudet rakt ner i magen på mig så jag fick lite svårt att andas ett tag! En stund senare var hon tydligen lite varm för hon satte sig upp och tog av sig pyjamasbyxorna. Jag sa att jag kunde ta dem och lägga på golvet, men hon blängde bara på mig, la sig ner och sov.

I natt är det Eriks tur att sova med Alva och jag ska sova på madrass inne hos Tyra. Hoppas Tyra sover bättre i natt och hoppas att Erik får sova lite mer i natt. Hoppas också att Alva blir frisk snart så hon kan börja dagis nästa vecka. Vore ju typiskt om vi får förlänga tidernas längsta sommarlov...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback