Har ni gett upp?

Har fortfarande några få trogna läsare som tittar in då och då ser jag i statistiken. Det är över en månad sen jag skrev! Kände att jag inte hade tid att sitta vid datorn när jag var själv med båda barnen och Alva hade simskola Mån-Fre i tre veckor. Under den här perioden plus en vecka innan var dagis stängt och Erik jobbade. Det var lite jobbigt att vara själv med båda barnen och få dagarna att gå ihop med simskoletider, mattider och sovtider.

Det fanns inga möjligheter till att äta varm mat vid simskolan och den var mitt i lunchen. Tyra fick därför äta macka och smoothie till lunch när Alva simmade och Alva fick äta mackor och varm mjölk, invirad i en fleecefilt i bilen, för att få upp värmen efter simlektion i 17 gradigt vatten...

Vi hade precis vant Tyra vid att sova en gång per dag och det gjorde att nätterna blev störtsköna! Hon vaknade en gång för välling annars sov hon hela natten. Alvas simskola pajade det totalt eftersom hon inte kunde hållas vaken i bilen varken dit eller hem! Det gjorde att hon vaknade ca fyra gånger per natt igen. Ingen sömn och stressiga dagar utan någon som helst avlastning var lite mer än jag klarade av. Jag var inte så rolig sista fredagen innan Erik gick på semester!

Nu när Erik haft semester har vi tagit Tyra varannan natt. Det har varit så otroligt skönt efter att ha sprungit upp ett par gånger varje natt i ett år! Jag är en helt annan människa nu. Mycket mer tålamod med barnen och ork till att vara trevlig mot stackars Erik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback