Att tala i tungor

Jag skulle borsta Alvas tänder.
Alva: "Ablankefrans".
Jag: "Eh va?"
Alva: "Äsch, men vet du vad som händer när det blir så där att jag säger så där många ord samtidigt?"
Jag: "Nä."
Alva: "Jag tappar liksom kontakten med hjärnan och fantasin."
Jag: "Oj, det låter jobbigt. Hur känns det då?"
Alva: "Det blir liksom helt snurrigt och känns som att hela huset snurrar och hela jorden snurrar jättefort. Å så bah blublablablubla!" Hon visar med armarna att allt snurrar och är mer eller mindre kaos.
Jag: "Oj, men är det hitta på ord som kommer eller är det riktiga ord?"
Alva: "Det är riktiga, men de kommer samtidigt."

Är det vad som händer när folk säger sig tala i tungor? Det är inte gud som pratar genom dem de har bara tappat kontakten med hjärnan helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Momo

"Jag tappar liksom kontakten med hjärnan och fantasin." Haha, typ det bästa jag har hört!

2012-08-27 @ 10:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback