Motionsbrist

Eftersom Alva är ledig på måndagar kunde jag inte gå på någon promenad i måndags.

I tisdags gick jag min vanliga promenad på nästan 6 km, men det gick långsamt. Jag tror det gick på tre minuter längre än vanligt. När Alva skulle gå och lägga sig upptäckte jag att hon hade vattkoppor och sen dess har hon varit hemma med mig. Därför har jag inte gått på några fler promenader. Jag har inte orkat ta henne på ståbrädan.

Igår var ju Erik hemma eftersom det var lördag och jag tänkte gå ut... STOR RISK! Skräpväder hela dagen! Idag struntade jag i vädret och ringde syster Linda och Jessica och bestämde att vi skulle promenera tillsammans i Hässelby. Vi trotsade kylan och gav oss ut. Vi kom en kvart innan jag halkade i leran och satte mig på rumpan och tog emot med händerna. En lerig, blöt och kall rumpa och två leriga, blöta och kalla händer gjorde att vi gick tillbaka. Ja, alltså när vi slutat skratta så pass mycket att vi kunde gå...

Nu börjar det bli skorpor på Alvas koppor så förhoppningsvis blir det mer motion nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback