Mitt barn är ett geni!

Igår var jag hos syster Linda och fixade håret. När jag kom hem möttes jag av en otroligt glad och sprallig Alva som gav mig en karta. Det var en SKATTKARTA!



Hon hade ritat vårt vardagsrum. Nere till höger är soffan, uppe i mitten är TV och TV-bänken. Längs ner till vänster är en byrå med några lådor. Mitten lådan har ett kryss så jag gick till lådan och tittade. Där i låg ett kuvert.



Erik hade vikt, men hon hade tejpat och ritat en gubbe på. Jag öppnade kuvertet och hittade tre lappar.



På lapparna hade hon skrivit HELT SJÄLV, utan att fråga Erik om hjälp. Längst upp till vänster: RÖDA, längst upp till höger: VITA ROSEN, längst ner: STORMUMRIKEN. Detta var ledtrådar till att det låg en till lapp under subwofern som hon ritat ett hus på.

Jag kanske är lite partisk, men jag tyckte det var helt otroligt påhittigt och duktigt. Jag är en stolt mamma till ett geni!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback