Ett till 5-årskalas

På söndagen var det kalas för kompisar. Alla hade inte svarat så vi hade ingen aning om hur många om skulle komma. Vi hade skickat ut ca 20 inbjudningar och hoppades på att inte alla skulle komma! Vi laddade med en sömnlös natt för Tyra är förkyld. Alva är också förkyld, men hon sover i alla fall på natten. Vi somnade vid halv fyra och Tyra vaknade kl sex. GOD MORRRRGOOOON!

När alla barnen kom räknade jag till 13 barn och 4 föräldrar. Vilken djävla liv! Ursäkta svordomen, men det var ingen lek! Erik gick ut och gick med Tyra så hon fick sova lite, det hade inte varit möjligt här hemma.

Till det här kalaset hade jag gjort en tårta i form av en prinsessa. De är ganska populära på småtjejs-kalas. Ganska enkel att göra faktiskt. Det var första gången jag använde sugarpaste. Mycket lättare och behändigare än marsipan! Jag tycker nog att marsipan är godare, men det är roligare med sugarpaste. Jag köpte ballina sugarpase för den kan man lägga direkt på grädde utan att den smälter. Som fyllning gjorde jag ahlgrens bilar fluff. Jag har aldrig gjort fluff förrut. Med sugarpaste och fluff har en helt ny tårtvärld öppnat sig för mig. Jag är tokinspirerad och har en massa goda tårtor i huvudet... som jag får göra åt andra för jag går ju på LCHF...


Kommentarer
Postat av: Momo

När jag fyller 30 vill jag ha en MJ-tårta!

2012-04-23 @ 16:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback