Tillägg till Alvas önskelista

Vi har börjat fila på en önskelista till Alva. Den är inte klar, men när den är det kommer jag lägga upp den här. Imorse fick vi lägga till "en röd låda med två n och ett a över."

Alva kommer in till mig när jag sitter och ammar kl halv sju på morgonen. Hennes stora blå ögon var helt tårfyllda och höll på att svämma över.
Jag: "Vad är det gumman?"
Alva: "Jag drömde om en röd låda med två N och ett A på. Uuuäääähähähähä!" Hon börjar storböla.
Jag: "Eh... men vad var det för hemskt med den röda lådan då?"
Alva; "Jag vill ha en sån! Uäähähähähä!"
Jag: "Okej... eh... Vi har ju ingen sån då."
Alva: "Jag vet det äääähähähähä men jag vill ha en."
Jag: "Men vad tycker du att jag ska göra? Jag kan inte trolla fram en röd låda med två N och ett A."
Alva: "Då tänker jag gå och lägga mig igen!!"
Jag: "Ja, gör det du."

Efter en stund kom hon upp och var lite gladare. Då föreslog jag att vi kunde lägga till det på hennes julklappsönskelista. Så nu måste jag hitta en röd typ visitkortshållare eller plånbok för kreditkort, som jag kan skriva til två N och ett A på. Jag garderade med att man inte får allt på önskelistan utan bara det som tomten, mamma och pappa hittar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback