Orolig Alva

När jag lämnade Alva imorse sa jag att jag måste hinna med färjan så jag hinner inte med tjafs vid lämning.
Jag: "Idag när vi säger hej då på dagis så får vi kramas och pussas och så säger vi hej då på en gång för jag måste med färjan. Jag ska skjuts mormor hem från doktorn för hon har ont i foten. Jag vill inte att hon ska behöva vänta på mig när hon har så där ont."
Alva: "Okej.."
Väl på dagis så fick jag tre kramar och tre pussar. Sen går jag.
Alva: "Nej mamma vänta!"
Jaha.. nu börjas det tänkte jag för hon brukar gråta och bli jätteledsen när jag ska gå och jag tycker det är superjobbigt att lämna henne när hon är så där ledsen. Jag vill bara stanna med henne hela dagen, men idag hade jag verkligen brådis. Jag gick tillbaka.
Jag: "Ja, vad är det?" Hon ger mig en till puss.
Alva: "En extra puss så du inte glömmer att hämta mig!"
Jag: "Men Alva! Jag skulle aldrig glömma att hämta dig!"

Det har verkligen aldrig hänt att jag glömt henne någonstans! Jag har glömt skötväskan, hennes mat, vattenflaska, ja det mesta runt omkring henne. Aldrig henne. Hon måste ju ha märkt att jag glömmer allt och tror att jag ska glömma henne. Jag måste verkligen bli bättre på att komma ihåg. Jag får börja lösa korsord. Jag har hört att det ska vara bra för minnet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback