Lite känslig tjej 3

Igår åkte vi till Bromma Bblocks för att köpa skor till Alvas dans. Vi hittade inga bra så hon får ta sina jumpisar hon haft ute nu under sommaren och hösten. Det är ju inte jumpisväder så länge till så hon får ha sina höstkängor ute.

När vi sitter i bilen och ska åka hem. Lyssnar vi på radio...
Radion: "Varför är det helt okej för killar att vara kåta och vilja ligga med alla? Varför kan inte tjejer bara få var så där kåta som killar är?"
Jag: "Eh..."
Radion: "Sen tänkte vi prata lite om det här med onani..."
Jag: "Asså.. måste vi lyssna på det här?" Tänkte att jag inte vill behöva förklara vad kåt är och vad onani är för min 4 åriga dotter.
Erik: "Eh.. nä det behöver vi inte, men jag behöver backa ut först." Erik stänger kvickt av radion och sätter på musik som han har i sin mobil istället. När vi kommer en bit så ljuder Milissa Horns lugna och sorgligt hesa stämma i högtalarna. Hon sjunger Jag saknar dig mindre och mindre. Alva vänder sig mot mig med och tittar på mig med sina stora, blå och tårfyllda ögon.
Alva: "Man blir lite ledsen av den här musiken mamma..." Hon snyftar till lite och hakan darrar.
Jag: "Oj då! Vi behöver inte lyssna på den här musiken." Jag och Erik utbyter blickar i backspegeln och han fattar direkt och byter till lite gladare musik. Alva vänder sina tårfyllda ögon ut genom rutan på sin sida och torkar sig lite om kinderna.

Här är den otroligt sorgliga låten. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback