Sömn

Sömn är det största samtalsämnet hos småbarnsföräldrar. När man blir förälder förstår man verkligen varför sömnbrist används som tortyrmetod. Det är en sak att inte kunna sova för att man inte gör något på dagarna eller för att man vänt på dygnet. Det är en helt annan sak att inte FÅ sova när man både KAN och VILL. Man blir ju knäpp!

Nattens schema:
21.00 Tyra somnar.

23.00 Tyra äter.

00.00 Alva kommer in till mig för hon är törstig. Jag säger till henne att gå ut till pappa som sitter och spelar TV Spel.

00.20 Alva kommer in till mig och har växtvärk och bara måste ha fotmassage.. Jag säger till henne att gå ut till pappa som fortfarande sitter och spelar TV Spel. Hon vill inte det för han har hörlurar och hör inte vad hon säger. Jag är för trött för att förklara att hon kan knacka honom på axeln och be honom om fotmassage så jag går in med henne till hennes säng och masserar hennes fötter och tänker att jag borde vinna någon sorts pris för årets bästa mamma!

01.30 Tyra äter.

03.00 Tyra äter.

04.30 Tyra äter.

05.57 Alva drömmer mardröm om gummifiskar som ska äta upp henne. Jag lägger märke till tiden och tänker att Erik går upp om tre minuter. Jag frågar henne därför om hon vill ligga i vår säng och sova tills det är dags att gå upp. Hon talar då om för mig att hon vill sova i SIN SÄNG! Fine by me tänker jag och vänder mig om.

06.30 Tyra äter.

07.00 klockan ringer...

07.01 Jag funderar över att ta semester från mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback