Lite Känslig tjej 4

Erik köpte nya batterier till en leksak som hänger i babygymmet. De tomma förpackningarna blev genast Alvas biljetter.
Alva: "Det här är mina biljetter."
Sigge: Mjaou.."
Sigge. "Mjaou.."
Jag: "Jaha, till vad då?"
Sigge: "Mjaou.."
Alva: "Det är biljetter till att få täcka båten."
Sigge: "Majou.."
Jag: "Tyst Sigge!"
Sigge: "Mjaou.."
Alva: "Om någon tar på de här biljetterna utan att den får det så förvandlas man till en presenning."
Sigge: "Mjaou.."
Jag: "Oj då. Då ska jag inte ta dem."
Sigge: "Mjaou.."
Jag: "MEN TYST DÅ SIGGE!!!!!!"
Alva: "Jag kan få tyst på kisse."
Jag: "Vad bra. Gör det då tycker jag."
Alva: "Det är bara att göra så han tar på biljetterna så blir han en presenning."
Jag: "Perfekt! Gör det du."
Alva tittar på mig med stora tåriga ögon.
Alva: "Men mamma..?
Jag: "Ja?"
Sigge: "Majou.."
Alva: "Vill du verkligen att kisse ska bli en presenning..? Uuuääähähähä!"
Sigge: "Mjaou.."
Jag: "Nej, men älskling det är klart att jag inte vill det! Jag trodde vi lekte och skojade bara."

Att jag innerst inne just i den stunden hellre ville ha en presenning än en asjobbig katt sa jag ju inte till henne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback