Härlig dag

Gårdagen innehöll:

Oplanerad ledighet för Alva pga försovning.

Lång mysstund under filten i soffan med Alva eftersom Tyra helt plötsligt sov ca en hel timme på förmiddagen.

Tyra lärde sig rulla från rygg till mage ordentligt. Hon har gjort det två gånger förut, men nu rullar hon som en galning och ligger inte kvar på samma ställe många sekunder.

Tyra lärde sig att ta tag i sina fötter.

Tyra åt en portion med gröt och ingen bröstmjölk till lunch. Hon har krånglat lite med smakportionerna senaste dagarna. Jag hade nästan bestämt mig för att ge upp och börja om lite senare. Jag tänkte att hon kanske inte var mogen att börja riktigt än. Det är ju ingen brådska.

Fika med Tyra och Alva i Ekerö centrum. Tyra tyckte att jag var världens bästa mamma som köpte päron mer och kanelbulle till mellis... det finns nog många som inte skulle hålla med där!

Köpte ny fleeceoverall till Tyra eftersom hennes gamla sitter som ett korvskinn.

Alva blev superglad över en ny mössa som hon valde själv. Hon visade runt den när vi kom hem. "Jaha, här bor vi kattis. Här är mina filmer." Hon döpte den till Kattis eftersom det är en katt på.

Tyra smakade potatispuré. Hon spydde som en gris efter två skedar så det var ingen höjdare...

Med andra ord en härlig dag med barnen. Helt utan stress på något sätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback