När kan man ringa 112?

Jag och Alva skulle in till mitt jobb och lämna in min telefon på lagning. När vi står och väntar på färjan känner jag en hjärtklappningsattack i antågande. På färjan började jag få lite panik för det blev bara värre och värre. När jag klockade pulsen var den upp i 142 slag per minut och jag fick ingen luft. Inget jag gjorde hjälpte och ju värre det kändes desto mer panik fick jag. Ju mer panik jag fick desto mindre luft fick jag. Armarna och benen domnade bort och det pirrade i läpparna. Jag ringde Erik i ren panik även fast jag visste att han satt på kurs. Det var han eller 112 jag valde mellan.

Om man ringer 112 och ambulans kommer vad händer med Alva? Får hon hänga med eller? Eftersom jag lämnar sent och hämtar tidigt så är jag ensam med henne ganska mycket nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback