Lilla lilla pankaks-Farmor

Alva var hos Farmor förra helgen. Erik åkte ner med henne och lämnade av henne i farmors sommarstuga. När han åkte därifrån sa Alva till Farmor:
Alva: "Va tjönt fathmoth! Äntnigen e vi tjängva." (Vad skönt farmor! Äntligen är vi själva.)

Jag hoppas att Alvas farmor har återhämtat sig efter helgen. När Erik pratade med Alva i telefonen berättade hon att hon åkt traktor jättelänge (till mig sa hon bara att hon ätit ostbågar). Det finns en leksakstraktor som man kan cykla på.
Erik: "Men kunde du cykla på den då? Det är ju lite svårt i gräset."
Alva: "Nä, Fathmoth dthog mig JÄTTENÄNGE!" (Nej, Farmor drog mig JÄTTELÄNGE!)
Erik: "Oj, är farmor trött nu då?"
Alva: "Näthå, de e hon inte." (Närå, det är hon inte.)

Erik hämtade Alva på söndagen och farmor hade stekt pankakor till lunch och skickade med några till hemresan. Erik och Alva stannade och åt lite picknick på vägen hem. Efter det tröttnade Alva och ville åka tillbaka till Farmor. Hon gick med på att inte hoppa ur bilen och springa tillbaka till "lilla lilla pankaks-Farmor", först när Erik erbjöd en tur med båten när de kom hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback