Indisk mat och chihuahuas

En av killarna på jobbet är från Södra Indien. Vi har förstått på honom att det inte finns något ställe i Stockholm som lagar riktig Indisk mat. Speciellt inte från södra Indien. Han bjöd hem alla i gruppen på After Work igår och hade lagat tre olika grytor. En vegetarisk med kikärtor, en med lax och en med kyckling. Det fanns ris och bröd. Han förklarade att nu är vi i ett indiskt hem och då använder man inte bestick... Det blev ett problem för oss hämmade Svenskar. Ingen ville börja äta. Alla satt och tittade på varandra och undrade hur fasen man äter en såsig gryta med händerna! Till slut suckade han, idiotförklarade oss och tog fram gafflar... Då kastade sig alla över maten och det var så in i bomben gott så det gick inte att sluta! Alla grytor och kastruller var rena när vi var klara och jag önskar att han skulle starta catering med hemleverans av mat till oss stackars Svenskar som är oförmögna att laga denna ljuvliga mat själva. När jag kom hem och la mig insåg jag att stark Indisk mat inte lenar halsbränna. Snarare tvärt om! Min hals höll på att brinna upp! Men det var det värt.

Till festen kom kom också två små chihuahuas på 6 månader. Inte svårt att förstå att de blev festens mittpunkt. Husse skröt med att de redan var helt rumsrena och hade inte gjort på sig inne på jättelänge. Några minuter senare hittade någon en pytteliten bajskorv i hallen och när en tjej skulle gå var det en pytteliten pöl med hundkiss i hennes sko... Men eftersom de var så söta blev de förlåtna snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback