Hur man vet att ens barn har lite för hög feber

Här är några smakprover från Alvas feber-yrande de senaste två nätterna:

Alva: "Mamma! Thåg du fithkgthejen thom thkunge äta upp mej?" (Mamma! Såg du fiskgrejen som skulle äta upp mig?)
Jag: "Du drömde älskling."
Alva: "Jaha.."

Alva: "MAMMAAAAA! MIN FOOOT E FENG!! (MAMMA! MIN FOT ÄR FEL!!)
Jag: "Va? Vad är det med foten?"
Alva: "Den e utanföth teckeeeet! (Den är utanför teckent!)
Jag: "Nej, den är under tecket."
Alva: "Min fot e undeth teckeeeet!" (Min fot är under tecket!)
Jag: "Men hur vill du ha foten?"
Alva: "....."
Jag: "Alva, hur vill du ha foten?"
Alva: "...."

Alva: "Ja, men ja äteth ju bthoccongithoppa." (Ja, men jag äter ju broccolisoppa.)
Jag: "....?"

Alva: "MAMMAAAAA! TÄND NAMPAN! JA VET INTE VA JA ÄÄÄÄTH!!!" (MAMMA! TÄND LAMPAN! JAG VET INTE VAR JAG ÄR!)
Jag: "Du är i mammas och pappas säng älskling."
Alva: "...." Hon sitter och blinkar förvirrat en stund innan hon lägger sig och somnar om.

Alva: "Nu äth de väng ändå dags föth fhtukost? De e ju angdenges ljust ute." (Nu är det väl ändå dags för frukost? Det är ju alldeles ljust ute.)
Ja: "Nej, inte riktigt än. Det är mitt i natten och jättemörkt." Klockan var ca 02.30.
Alva: "...."

Alva: "Amamanathanananana..." (?)
Jag: "Va..?"
Alva: "...."


Kommentarer
Postat av: kenneth aka obelix

tulle...

2011-03-02 @ 23:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback