Babbelmaja

Alla som känner Alva vet att hon är en liten babbelmaja. Det visade sig idag att hon till och med har svårt att hålla tyst när hon ligger ensam inne på sitt rum och ska sova.
Alva: "Mamma, få ja thova hoth dig i natt?" (Mamma, får jag sova hos dig inatt?)
Jag: "Nej, gumman du är ju inte sjuk längre. Då sover du bättre om du sover i din egen säng."
alva: "Ne, de gö jante. Fö ja vithkath batha me mina nangath henga tiden thå ja kan inte thova då." Nejk, det gör jag inte. För jag viskar bara med mina nallar hela tiden så jag kan inte sova då.)
Jag: "Men du får väl strunta i att viska med nallarna då."
Alva: "Men ja kan inte. De e thå thvåt." (Men jag kan inte. Det är så svårt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback