Toppenidéer!

Alva satt på toa och jag höll henne sällis.
Jag: "Är det skönt att det är sommar nu?"
Alva: "Ja, vethknigen!" (Ja, verkligen!)
Alva: "Men de e nite konthit ockthå." (Men det är lite konstigt också.)
Jag: "Vad är det som är konstigt då?"
Alva: "Att våthen tog thnut thå fort." (Att våren tog slut så fort.)
Jag: "Ja, det har du rätt i. Det gjorde den faktiskt. Vad är det som är bäst med att det är sommar då? Är det att man kan bada i poolen?"
Alva: "JAAAAA!"
Jag: "Melvin och Adam kanske kan komma och bada med dig i poolen i sommar. Skulle du tycka det var roligt?"
Alva: "Ja, vicken toppenidé mamma!" (Ja, vilken toppenidé mamma!)
Jag: "Det kan vi nog ordna."
Alva: "Du hath thå många toppen idéeth mamma! Mathoth!" (Du har så många toppenidéer mamma! Massor!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback